Meta
Tags
Copyright: Rimma Photograpy

15/05/2016 Tunne on uusi öljy

PING Helsinki ja sisältömarkkinoinnin tila 2016 Harvoin saa työssään kokea niin suuria ilon ja täyttymyksen tunteita kuin perjantaina PING Helsinki -tapahtumapäivän kääntyessä iltaan. Esiintyjämme olivat onnistuneet inspiroimaan yleisönsä, osallistujat tulivat intoa puhkuen ulos workshop-tiloista, ja PING-viinin virratessa tunnelma oli käsinkosketeltavan lämminhenkinen ja iloinen. Uskalsi jo itsekin hengähtää, todeta Innalle, Sannalle, Nellalle ja muille tapahtuman järjestäjille, että ”eiköhän tää nyt mennyt ihan ok”. Onnistuimme tuomaan yhteen paitsi...

Read More

12/02/2016 10 vinkkiä vanhemmalle lapsen turvalliseen netin käyttöön

Tässä Innastuksen ja Enthusiastin vinkit vanhemmalle lapsen turvalliseen netin käyttöön. 1. Ole kiinnostunut  Netti on lapsen elämässä tärkeässä roolissa. Ole kiinnostunut netin käytöstä samalla tavalla, kuin kyselet koulusta tai harrastuksista. 2. Ole saatavilla Mitä pienempi lapsi on, sitä enemmän lapsi tarvitsee aikuista netin käytön opetteluun. Käytä nettiä yhdessä pienen lapsen kanssa. Muista itsekin nostaa välillä katseesi älylaitteesta. 3. Keskustele ja kuuntele [caption id="attachment_1167" align="alignright" width="706"] Kuva: F-Secure[/caption] Lapsi oppii netissä...

Read More

10/02/2016 Digivaikuttajanaiset Suomessa

Digitalisaatio koskettaa meitä kaikkia, niin miehiä kuin naisiakin. Julkisuudessa esiin nostetaan helposti enimmäkseen miehiä, vaikka myös naiset ovat paitsi digipalveluiden käyttäjiä, myös niiden suunnittelijoita ja digitalisaation edistäjiä. Pyysin pientä joukkoa digialalla vaikuttavia henkilöitä nimeämään naisen tai naisia, jotka heidän mielestään vievät digitalisaatiota eteenpäin osaamisellaan, asenteellaan, rohkeudellaan tai esimerkillään. Sain hetkessä lähes viisikymmentä nimeä. Voit hyödyntää tätä listaa vapaasti, kun suunnittelet tapahtuma, tai...

Read More

07/01/2016 Menkää ja tehkää ja menestyksen salaisuudet

Olen hurahtanut Janne Sarjan ja Niku Hoolin mainioon podcast-sarjaan Menkää ja tehkää. Sarjassa haastatellaan kiinnostavia alle 30-vuotiaita tulevaisuuden toivoja, joista kuullaan vielä. Haastateltavana on ollut muun muassa 26-vuotiaaana Cosmopolitanin päätoimittajaksi noussut Stina Mäntyniemi, Filosofian Akatemian 22-vuotias yritysvalmentaja Iida Mäkikallio ja media-alan moniottelija Arttu Muukkonen. Haastateltavien kirjo laajentunee keväällä yleisön toiveiden pohjalta. Suosittelen kuuntelemaan! Nämä aikaansaavat, lahjakkaat ja jo nuorena menestyneet ihmiset maalaavat kiinnostavan...

Read More

02/09/2015 5+1 vinkkiä asialliseen keskusteluun organisaation somekanavissa

Nyt ja Maikkari ovat ilmoittaneet sulkevansa nettisivujensa kommentointimahdollisuuden. Pidän ratkaisua ymmärrettävänä, joskin symbolisesti se on surullinen myönnytys möyhkääjille. Yritysten ei pidä vetää hätäisiä johtopäätelmiä valtamedioiden ratkaisujen pohjalta, vaan lähtökohtaisesti sallia edelleen kommentointi omissa kanavissaan. Kaikki nettikeskustelu ei suinkaan ole asiatonta ja yritysten omilla sivuilla keskustelun volyymi on tyypillisesti niin vähäistä, ettei sen ylläpidon pitäisi olla ylivoimaista. Omissa kanavissa keskustelua voi edes jollain tasolla hallita ja kanava...

Read More

14/08/2015 Viestijöillä olisi sisältömarkkinoinnissa enemmänkin annettavaa

Kirjoitin MIF:n blogiin sisältömarkkinoinnista ja siitä, miten sisältömarkkinointi muuttaa viestijöiden työtä. Kyse on uusista kanavista, uusista vaikuttajista, uusista yhteistyökumppaneista ja uusista yhteistyön pelisäännöistä. Parhaat tulokset saadaan, kun sisältömarkkinointia tehdään yhdessä markkinoinnin kanssa - tässä yhteistyössä olisi monessa organisaatiossa edelleen kehittämisen varaa. Aiheesta lisää Elonmerkissä 27.8. Nähdään siellä!...

Read More

06/08/2015 Näin muutat mielipiteesi somessa

Paasaan Luennoin usein asiantuntijoille ja johtajille siitä, miten julkiseen keskusteluun kannattaa osallistua esimerkiksi oman blogin avulla. Aina välillä näissä keskusteluissa nousee esiin nousee pelko siitä, että blogissa esitetyt ajatukset otetaan liian kirjaimellisesti tai niitä käytetään kirjoittajaa vastaan. Taustalla on jonkinlainen ajatus siitä, että oman näkemyksen täytyy olla valmis, muuttumaton ja aukottomasti perusteltu, kun sen julkaisee. Vaatii toki taitoa ilmaista asiansa niin, että vastaanottaja...

Read More

07/04/2015 (Sosiaalinen) media on luottamusbisnestä

Sanna Ukkola kirjoittaa osuvasti siitä, miten media on myynyt sielunsa. Ukkolan huoli ei ole turha, ja on hienoa, että toimittajat itse nostavat esiin median epäkohtia. Mieleen on jäänyt myös Ukkolan aiempi juttu, jossa hän toi hyvin esiin median ja kosmetiikkateollisuuden ongelmallista suhdetta. Tällaista median itsetutkistekelua tarvittaisiin enemmänkin. Ukkola on aiheestakin huolissaan median riippumattomuudesta. Printin levikit jatkavat laskuaan, media on kriisissä ja mediatalojen...

Read More

25/03/2015 PING Helsinki tekee Suomi-somen liveksi

Myönnän, nyt jännittää. [caption id="attachment_1104" align="alignright" width="292" class=" "] PING Helsingin Content Gurujen ensisijaiset kanavat tavoittavat lähes kolme miljoonaa ihmistä joka kuukausi.[/caption] Olemme nyt vuoden ajan ideoineet, ja viime kuukausina huhkineet kädet savessa PING Helsingin eteen. PING Helsinki on tapahtuma, joka tuo yhteen sosiaalisen median Content Gurut (bloggaajat, tubettajat ja instaajat), Business Hipit (yritysten viestintä- ja markkinointiväen ja muut sisältöjen parissa töitä tekevät), sekä...

Read More